15 July 2013

Geram orang SWASTA

Dulu-dulu dia ugut.
Kalau tak buat boleh di sita barang tersebut.
Aku cuak dan telan air liur.
Takut.

Kelmarin.
Aku google, aku cari maklumat untuk laksanakan tugas tersebut.
Call² pihak tersebut sampai petang baru ada orang jawab,
Kemana pergi mungkin ke shopping compleks lepak² gelak².
Sudah lah begitu, pass sana pass sini dan putus.
Call lagi tak berjawab.
*Ketap bibir tahan geram*

Hari itu.
Aku hantar borang tersebut melalui courier service.
Semoga selamat perjalanannya tepat ke tuan punya arahan.

Hari ini selepas 42 hari dia terima surat aku.
Senyap seribu bahasa.
Apa cerita?.
Hati sedikit panas.

Cuba hubungi tiga nombor tapi tak berpenghuni.
Jam berapa mereka masuk kerja atau masih lagi berjoli,
Sabar lah duhai hati,
Aku dail lagi dan lagi.
Yes.... dapat pun.
Dia pass talian tu pada satu dua tiga dan empat. Terasa nak menyumpah.
Dia tanya aku soalan demi soalan dan berbisik.
"Tak ada pula nama tersebut". Aku rasa nak maki pula.
Dengan sombong selepas beberapa soalan agak bodoh.
Dia bagi aku satu nama, sila hubungi orang ini. Tapi orang ini tak ada di sini hari ini.
"Sial, itu makian pertama yang ikhlas dalam hati".
Aku kata sudah satu bulan lebih hantar kenapa masih tak ada jawapan.
Dia kata banyak lagi orang yang mohon bukan kamu saja.
Satu bulan itu sudah cukup awal...
Aku terkedu. Hati mendidih rasa nak tampar-tampar mulut tersebut.

Bukan semua orang kerajaan demikian sikap.
Tapi kerana satu mulut puaka,
Buat aku rasa benarlah apa persepsi orang swasta...!!!

"Boneka.Merah"
Sudah cukup baik kau dapat kerja kerajaan, jangan lah sia²kan.

No comments:

Post a Comment