25 July 2013

Kau bagi aku ambil

Kau bagi.
Aku Ambil.

Hari ini.
Kau bagi.
Aku tak ambil lagi.
Aku hantar ia dengan mata ke bumi bersepai.

Kenapa?.
Aku baru tersedar.
Yang kau bagi selama ini.
Gula beracun untuk aku.
Bibir hisap rasa manis bila telan jadi akar hitam.

Senyuman kau, pura² suka ada sinis.
Cakap² kau, berselit sandiwara dalam bahasa.
Mata kau, jelingan kau, renungan kau, membaham.
Semua tu racun yang perlahan² membunuh.

Aku tak ingin lagi bermain dengan pembunuh seperti kau.
Depan aku sempurna segala, belakang aku kau tikam.
Lebih baik aku pergi dari sini.
Dari menadah tubuh di hentam berkali².

Hebahkan... ceritakan...
Biarkan satu dunia tahu.
Aku ini si sundal yang merampas kebahagiaan kau.
Aku manusia yang tak akan mencium bau syurga tuhan.
Aku itu ahli neraka jahanam.
Aku penyebab derita bagi engkau dan engkau.
Aku makhluk biadap yang memisahkan hubungan manusia.
Bicara lah, hina lah semahu dan sepuas hati kau.
Tangan aku tak mampu untuk tutup setiap telinga yang mendengar.

Yang aku ada cuma bisu dan bait² kata aku ubah jadi puisi.
Puisi tempat aku landaikan air mata dan bicara.

"Boneka.Merah"
Andai aku punya magis, aku tak terhina sebegini

No comments:

Post a Comment