08 July 2013

Harapan dan Impian yang satu

Aku lari lari dan jatuh.
Bangun dan sambung berlari tapi jatuh lagi.
Aku bangun lagi kali ini larian aku semakin perlahan.
Tetap juga jatuh.
Aku berhenti dan diam.
Mula fikir, salah aku atau salah batu.
Aku melangkah setapak dan setapak lagi.
Kali ini kaki aku tersandung kayu.
Aku bersungut dalam hati rasa nak maki.
Aku jalan lagi kali ini lebih laju lagi.
Dan akhirnya aku berlari lalu tersembam muka ke bumi.
Kali ini lebih tragis dan ngeri.
Aku hilang kaki untuk berlari.

Itu semua ibarat,
Harapan dan impian aku.
Mudah untuk orang lain tapi bukan untuk aku, diri aku.
Perlu bersusah payah, melalak, memekik, sakit hati, malu...
Hanya satu.
Moga aku kuat untuk teruskan cita-cita aku.
Walau tanpa kaki, tangan pun aku masih mampu.

"Boneka Merah"
Hanya untuk mu zuriatku

No comments:

Post a Comment