03 June 2013

Aku Hyperhidrosis

Aku seorang hyperhidrosis,
Hidup dalam dunia sendiri dan langsung tak ada keyakinan diri.
Malu jumpa manusia tapi kalau jumpa kucing ok jek, kucing tak banyak songeh.
Orang kata aku selekeh, pengotor, serabai... 
Aku senyum tapi dalam hati maki kau sebakul.
Tangan berlendir, kaki berair, ketiak basah...
Kau orang fikir aku nak ke penyakit yang merimas kan ni?... 
Aku insan terpilih... 
*Mata pandang atas, tangan kat bahu*
Cuba kau orang bayangkan apa yang aku rasa...
Jalan² lepas tu tergelincir/terlentang kat lantai sebab kaki basah,
Kasut bau masam atau busuk sebab kaki basah,
Tangan jadi kembang sebab peluh banyak sangat,
Apa yang di pegang akan jatuh ke lantai especially barang kaca,
Kertas yang di pegang akan rosak, basah, lunyai, koyak dan sewaktu dengannya,
Pegang pen pun susah sebab licin, 
Nak pegang tangan dengan kekasih pun susah, kalau degil jugak maka menitis lah air dari celah jari jemari kami,
Nak bersalam lagi lah, lepas salam orang tu buat muka geli, aku lebih malu dan mana nak sorok muka,
Baju nak pakai pun sedih tak dapat pakai baju pink, biru terang, hijau terang... cuma kena pakai baju hitam sebab tak nampak peluh,
Ini baru sebahagian... kau orang tak rasa jadi kau orang tak tahu...
Aku rasa sedih tapi aku terima,
Aku redha dengan apa yang tuhan beri. Aku redha...
Aku dah berpuluh tahun tanggung semua ni. 
Aku tak pinta tapi mungkin ini ketentuannya.
Ini bahagian aku di dunia...

"Boneka Merah"
Kau tak rasa sebab aku yang tanggung


No comments:

Post a Comment