15 June 2013

Orang bercinta kentut pun bau perfume versace

Tiap malam tutup mata aku nampak wajah kamu.
Tersenyum tersipu terkesima hati aku.
Rindu sampai langit aku pada insan itu.
Yang satu masa dulu genggam tangan dan pernah rangkul bahu aku.

Kita pernah gila berpakaian ikut suka.
Seluar aku corak surat khabar engkau pula kotak2 warna jingga.
Kepala kau botak bawa payung warna hitam ke mana2.
Macam ceti haram tapi itu yang aku suka dan cinta.

Kau sayang aku bagai permata.
Aku sayang kau bagai nyawa.
Kita bersumpah hidup mati bersama.
Kau ukir sumpah pada kertas satu ringgit lama.
Aku untuk kau dan kita pasti bersama.
Punya anak hasil dari cinta kita.
Hidup bahagia selama2nya.
Itu lah sumpah kita.

Semua orang kata kita pasangan paling mesra.
Macam romeo dan juliet versi moden macam dalam drama korea.
Tapi tiba2.
Kau pula main kayu tiga.
Aku menangis berendam air mata.
Hancurnya hati aku rasa.

Aku bawa diri kau pula tidak cari.
Kau benar2 manusia tiada hati.
Aku cari orang lain baru kau nak peduli.
Baru kau sedar aku yang kau cintai.

Cinta kita bermula lagi.

Kau mula baran bila aku pakai lawa.
Kau kata aku nak cari jantan mana.
Kau tuduh aku perempuan tak ada maruah.
Apa salah aku cuma pakai lipstick saja.
Engkau kata aku main kayu lima.

Jumpa saja gaduh aku maki engkau caci.
Sampai depan orang pun kau dah tak perduli lagi.
Aku pula kusut cuba cari mana nak pergi.
Nampak depan mata engkau jalan dengan kawan aku lagi.
Sampai nya hati.
Kita putus lagi dan lagi.

Aku bawa diri ulam jantung makan hati.
Setiap hari menangis kau langsung tak perduli.
Orang kata kau playboy, buaya darat dan banyak lagi.
Kau buat aku rasa lebih baik aku mati.

Purnama silih berganti dan pergi.
Aku dah ada kekasih yang sangat aku sayangi.
Walaupun kau pertama namun bukan terakhir.
Aku pendam rasa dan cuba tak nak fikir.

Lepas aku di ikat kau pula datang tuntut janji.
Aku tutup telinga. Kau kata aku jahil.
Pura2 lupa pura2 tak rasa sedih.
Padahal dalam hati lemas dan banjir.
Aku angkat kaki tinggalkan kau untuk kali terakhir.

"Boneka Merah"
Orang bercinta kentut pun bau perfume versace.

No comments:

Post a Comment