04 June 2013

HR yang makan gaji

Kerja sebagai "HR" adalah perkara paling worst dan indah dalam hidup aku.
Masalah orang aku kene settle kan.
Masalah aku memang lah aku kene settle kan.
Senang cerita, semua masalah dorang tepek kat aku.

Kedatangan kau, aku kene jaga.
Kau datang lambat, aku kene kira.
Bila kau nak cuti, aku kene record.
Kau sakit, aku kene pantau.
Kau merajuk, aku kene pujuk.
Dah macam aku ni mak engkau.

Tapi...
Peraturan syarikat kau tak nak ikut.
Kau buat aku betul² serabut.
Aku cakap sepatah kau cakap sampai berpuluh ribu patah.
Dah macam anak derhaka kiranya.
Ah...... gila gila gila!!!

Aku cakap lebih², bos marah aku.
Aku cakap kurang², bos marah aku.
Tak boleh lebih kurang, kau aje yang menang.

Nak buat macam mana.
Aku tak nak makan gaji buta.
Sebab tak berkat.
Kita kan sama² kerja.
Kau jangan susahkan aku.
Kita boleh jadi sehati sejiwa.
Ah... bukan maksud aku bercinta.

"Boneka Merah"
Kau jaga aku, aku jaga kau. : )



No comments:

Post a Comment