09 May 2013

Aku dan aku


Aku,
masih disini,
masih memerhati pergerakan awan,
masih merenung sang bulan,
masih nikmati kilauan bintang,
merasai hangatnya mentari,
dari mata redup ini,
hanya kau yang berganding,
hanya kau yang menyunting,
kerana khayalan ku hanyalah untukmu,
langkah ku juga dirimu,
kau...kau...kau...dari hembusan nafas ini,
yang terhirup nafas bersulam namamu,
yang terhambar kiriman kerinduan untukmu,
moga nafasku merangkul kehidupanmu,
bibir yang sepi,
tidak mampu lagi untuk meminta kehadiranmu,
tidak sekali- kali meluahkan padamu,
kerana kebencianmu menutup bicaraku,
wajah yang menunduk ini,
tidak akan sekali mendongak lagi,
kerana malukan penghinaan,
kerana takutkan kehidupan,
telinga ini,
akanku pekakkan,
supaya suara sumbang manusia segera hilang,
diri aku,
akan selamanya begini,
sampai suatu hari,
aku akan terbang tinggi dan tinggi....

"Boneka Merah"

No comments:

Post a Comment