09 May 2013

Kenangan


Aku hargai kenangan itu,
terlalu bernilai dalam hidup,
mengajar aku kerenah manusia,
mendidik aku kenali dunia,
cukup menyakitkan dan menghiburkan,
di mana untuk aku selitkan sebuah cinta dalam kenangan?,
di hati yang bisa bikin aku mati?
di naluri yang bikin aku terus menyendiri?
di jiwa yang bisa bikin aku derita?
di perasaan yang bikin aku terlalu penasaran,
di mana.......
atau aku campak aja kenangan ini ke lautan,
tapi aku tak punya daya melempar,
kenangan ini cukup mengganggu aku....
aku minta pada tuhan,
semoga ada manusia yang akan membantu aku lepasi kenangan itu,
agar ianya tidak menjadi bayangan hitam,
yang sentiasa mengekori setiap langkah yang bermula di awal pagi...
dan menjadi mimpi ngeri di malam hari....

"Boneka Merah"

No comments:

Post a Comment