13 May 2013

Marah sampai tua

Aku antara sedih dan benci,
Bila mana diri aku langsung tak di hargai,
Mana perginya kau orang punya hati,
Buat aku macam orang tak ada nadi... mati!

Dulu² kau hina aku belakang²,
Hari ini kau hina aku depan²,
Aku bukan tak boleh pergi,
Cuma aku rasa tak sampai hati nak biar kau orang rasa,
Apa itu sakit hati.

Aku ada kata dan kau ada auta serta pura²,
Tak semestinya fikiran kita sama...
Andai kau punya sangsi bukan sembunyi tapi kita bincang,
Dari hati ke hati bukan umpat dan keji.

Aku tunduk dan jeruk perasaan lagi dalam hati,
Jangan sampai hilang batas dalam diri,
Sampai bila nak aku tadahkan muka di tampar dan di baling tahi,
Aku muak juga bila hari² kau umpan aku makan duri.

Aku akan kembali satu hari nanti dan itu juga yang terakhir kali,
Andai kau masih lagi anggap aku tak ada di sisi,
Aku akan hilang dan tak kenal kau siapa lagi sampai aku mati,
Ini pasti!

"Boneka Merah"
Aku cuma kata tapi kau yang buat cerita~









No comments:

Post a Comment