09 May 2013

Aku Sebenarnya Pembunuh Itu


Aku,
masih sendiri,
aku,
masih sepi,
ku tampung sensaraku,
ku tahan raunganku,
ku pekik lolong dalam jiwaku,
cuma aku,
senduku berlanjutan,
sebakku berjuntaian,
mutiara itu aku lepasi lagi,
jatuhnya berderaian,
meresap hanyut terus kesepian,
ku lontar kenangan itu,
kenapa pulangnya pada aku,
ku tanam kenangan itu,
kenapa putiknya masih mengganggu aku,
ku lari...lari....lari....
dia kejar....kejar...kejar....sebenarnya,
aku yang mencari,
aku yang menggali,
aku yang semai lalu sebati,
bukan dia,
bukan dia membunuh aku,
tapi aku yang bunuh diriku sendiri...
aku bukan dia,
aku,
aku yang yang bunuh jiwaku,
aku yang hancurkan masa depanku,
aku yang menzalimi perasaanku,
bukan dia atau mereka,
aku sebenarnya......aku aku aku

"Boneka Merah"

No comments:

Post a Comment